Port Macquarie naar Cabarita Beach 440 km

11 december 2015 - Byron Bay, Australië

Na een paar heerlijke dagen in Port Maquarie met  Viv's ouders word het toch weer tijd om even verder te gaan toeren. We hebben een apartement gehuurd en gaan leuke dag trips maken.

De reis van 440km was best te doen. Leuke stopjes gemaakt, benen gestrekt, koffie dronken en wat gegeten.

We zijn eerst in Coffs Harbour gestopt bij het Holland Huis. Heerlijke frikandel speciaal genuttigd en wat denk je ik Will was verdwenen. Het was 41 graden en natuurlijk vondt hij een zwembad op de camping  naast holland huis en was heerlijk aan het zwemmen. Groot gelijk.

Verder nog bij Nambucca Rivier een koffie stop gemaakt en verder gereden waar Will verder het stuur overgenomen heeft. Dat was zijn eesrte keer rijden in Australie. Was wel even wennen maar hij heeft het goed onder de knieen gekregen.

11/12 Vrijdag  Eindelijk velig aangekomen in Cabarita beach en weer eerst heerlijk bij het zwembad in de bubbelbad gerelaxed. Van daaruit aangekomen bij  Erick (Viv's broer) en zijn vrouw Iana en Jayah hun zoon. In de avond uit wezen eten bij  een hele leuke plaatslijke pub Brunswick Heads waar een gezellige band aan het spelen was en de avond afgesloten bij hun thuis.

12/12 Zaterdag richting Byron Bay gereden, gezellig gewinkeld wat gelunched en een paar pilsjes gedronken in een plaatslijke Famous pub Byron Beach Hotel. Hele gezellige avond gehad.  In de avond had Iana de vrouw van Erick en Viv een heerlijke echte Italiaanse pasta schotel met mosselen, garnalen, zalm en inktvis gekookt. Dat was smullen.

13/12 Vandaag zijn we de dag begonnen in het zwembad....daarna met Erick, Iana end hun zoontje Jayah een heel stuk binnenlands gereden richting Nimbin en verschillend mooie natuurgebieden zoals UKI watervallen en prachtig bergen, Mount Warning gezien. Nimbin is een super relaxed dorpje, een soort flower power dorp waar heel veel Aboriginal communities wonen. In het kort een dorp waar alles kan en mag een echte hippie buurt. De avond afgerond met een BBQ bij onze appartement en later op de avond bubbelbad en natuurlijk met zn vieren in de speel lokaal een rondje tafel voetbal gedaan.  Will heeft nog steeds zijn touch niet veloren. Weer een hele gezellige avond.

14/12  Richting Byron bay gereden, het looppad omhoog geklommen met eindeloze trappen naar de vuurtoren wat aan het ,meest oosterlijkse punt van de oostkust van Australie ligt geklommen, maar wel zeer de moeite waard want het uizicht is echt ongeloofelijk mooi. daarna heerlijk op strand gelegen en de kraakheldere zee ingedoken om te verfrissen. Vlak naast ons in het water waren dolfijnen aan het zwemmen. Lekker geluncht bij een plaatselijk Egyptische zaakje waar we vegetarisch gegeten hebben. In de avond weer relaxed bij Erick thuis gezeten, en weer lekker gegeten. De avond afgesloten met een paar borrels en flink gelachen. Terug naar het appartament voor een vroege nacht want morgen begint ons grote avontuur op THE GREAT BARRIER REEF.

1. Ankie:
    14 december 2015
    Leuk om jullie avontuur te lezen, het is een geweldige vakantie zo lees ik het met lekker eten, drinken, zonnen ,zwemmen en veel moois om jullie heen. Veel plezier nogxxx