Ons verblijf Airlie Beach (The Great Barrier Reef)

18 december 2015 - Airlie Beach, Australië

15/12 Vanuit Byron Bay waar we een aantal dagen heerlijk hebben vertoeft, zetten we onze reis voort met het vliegtuig richting het noorden van het land zo'n 1000km verder naar The Great Barrier Reef.

Aangekomen en wederom weer ongelooflijk mooi weer en een paradijs en onze intrek hebben genomen in een zeer luxe appartement, bovenste verdieping met uitzicht op de haven en ontzettende mooie blauwe zee. Even lekker rondgewandeld, boodschappen gedaan, wat gedronken op terras, daarna een heerlijke frisse duik genomen, en ontspannen in de jacuzzi.

16/12 vroeg uit de veren, heerlijk op terras ontbeten en daarna op jacht gegaan om de boottocht naar de Great Barrier Reef te boeken. Dat eenmaal gedaan, hebben we lekker koffie gedronken aan de lagoon en de rest van de dag door gebracht met een heerlijke picnick voor lunch. In de namiddag ijsje gegeten en langzamerhand richting de appartement om weer in de jacuzzi de dag af te sluiten. Lekker samen gekookt en van het mooie uitzicht genoten vanaf het balkon. besloten om er vroeg in te duiken om goed uitgerust te zijn voot de spannende avontuur naar de reef.

17/12 Great barrier reef dag. op weg naar de boot die voor ons in de haven ligt, een Catamaran die heet Camira wat in aboriginal taal betekent "Met de Wind"

We hebben er heel veel zin in als we aan boord stappen. Leuke crew en maar 30 personen zo dat we veel ruimte op het schip hebben. Na dat de trossen zijn gelost begint ons avontuur richting open zee. Mooi water prachtig weer en als eerste word het ontbijt geserveerd. Na een uurtje varen word het anker uitgeworpen en krijgen we onze duikuitrusting bestaande uit flipper, duikbrill en wetsuit. We worden dan met een rubber boot richting de reef gevaren om te duiken. Na een ander half uur te hebben gesnorkelt, wat zeer mooi was met veel verschillende kleurrijke vissen en koraal, worden we weer aan boord gebracht waar we ontvangen worden met allerlei frisdranken, cocktails, bier, wijn, etc. Heerlijk reggae muziek en de volgende stop wat tevens het hoogte punt is Whitehaven Beach, de nummer 1 beach in Australie en de top 8ste  beach beach in de wereld. Weer via rubberboot wrden we aan land gebracht. Werkelijk spectaculair, omdat het zand werkelijk krijtwit is en het zand niet heet wordt door de samenstelling van siliconen en ook tevens je juwelen kunt oppoetsen en ook je tanden er mee wit kunt maken. Ook het water is zo helder dat we de schildpadden en pijlstaartroggen aan ons voorbij zien zwemmen. Na ander half uur heerlijk hebben gezwommen, gewandeld en gerelaxed worden we weer aan boord gebracht waar we wederom hartelijk worden ontvangen met een zeer uitgebreide BBQ, bestaande uit 10 heerlijke salades, bieftuk, kip, vis en varkensvlees wat ruimschoots aanwezig was. Daarna weer de zeilen gehesen zetten we onze reis voort langs de tropische eilanden die privebezit zijn, Hamilton Island, Hayman Island, Daydream Island waar vele filmsterren hun vankantie verblijf hebben oa, George Harrisson,( de beatles) en Sylvester Stalone, Julia Roberts. Een eiland met eigen faciliteiten zoals een luchthaven, postkantoor, polititebureau etc. Wederom weer schitterend helder water, leuke gezellige relaxed mensen aan boord en ook de crew die zeer spontaan en begaan zijn met de mensen aan boord. De terugvaart richting de thuishaven Airlie beach was ook zeer aangenaam en relaxed met heerlijke gemixed aboriginal achtergrond muziek en heerlijke versnaperingen die worden geserveerd om de dag af te sluiten helaas. Zeer mooie dag en heel veel genoten en afscheid moeten nemen van de vrienden die wij hebben leren kennen aan boord van verschillende landen.

Weer lekker gerelaxed in de jacuzzi sluiten we deze dag af met een drankje en een hapje.

18/12 richting het vliegveld van een vlucht van ander half uur richting Brisbane waar de auto van Viv staat om onze reis voort te zetten naar Surfers Paradijs wat de Gold Coast van Queensland is. Wat ook tevens spectaculair is met een contrast van hoge wolkenkrabbers, wit zand, hoge golven en het water van licht blauw overgaat naar kobalt blauw. Op de boulevard een gezellige markt aanwezig is waar veel zelf gemaakte producten worden verkocht. Na een heerlijke duik, en aan het strand gedoucht de rit hebben voort gezet langs de gehele gold coast to op het uiterst puntje waar Queensland overgaat in NSW de woonplaats van Viv. Daar weer een stop gedaan waar we heerlijk in de beachclub hebben gegeten en een pilsje benuttigt aan Rainbow Beach. Waar we onze laatste stukje reis afsluiten naar Byron Bay waar we verblijven bij Erick en Iana en Jayah. De avond weer heel gezellig afsluiten met een hapje en een drankje.